Wednesday, January 30, 2013

Listen! Sila Faham

Dc mulakan bicara sepi ini dengan lafaz bismilahirahmaniraheem.Assalamualaikum wbt buat pengunjung SKSH.Semoga sentiasa dibawah lembayung rahmat kasih sayang dariNya.InshaAllah.Terlebih dahulu marilah kita berselawat ke atas junjungan besar kita Nabi Muhammad saw "Allahumma Solli Ala Muhammad Waala Alihi Wasohbihi Wasallam".Moga Rasulullah saw kenal kita di akhirat kelak.InshaAllah.

Pada saat ini,Dc begitu kecewa terkadang seakan-akan mahu menjerit sekuat hati dek kerana hati yang panas.Tetapi bukankah dengan mengingati Allah,berzikir itu lebih afdal?Maka Dc memilih pilihan kedua Dc iaitu berzikir.

Manusia dijadikan sebaik-baik kejadian olehNya tetapi satu perkara yang kita perlu ingat kita tidak sempurna,tidak bersifat maksum.Kadang-kadang hati kita seronok berhibur tanpa kita sedar kita sedang melakukan perkara yang lagha.Nauzubillah.Moga kita tidak tergolongan dalam golongan yang sedikit.Mengapa sedikit?Ini penjelasannya

"Sesungguhnya Kami (Allah) telah menempatkan kamu sekelian di muka bumi dan Kami adakan bagimu di muka bumi (sumber/jalan) penghidupan. (Tetapi) amat sedikitlah kamu bersyukur".

Dc akui Dc sendiri banyak kelemahan,kadang-kadang nafsu amarah melampaui batas.Allahurobbi,Hmm terkadang Dc sedih dengan insan sekeliling Dc yang amat Dc sayangi.Mereka mungkin belum mengenal Dc sepenuhnya walaupun tampak diluaran terlalu rapat.

Lumrah manusia ada bermacam sifat,itu privasi diri sendiri.Mengapa sukar benar kita manusia memahami insan sekeliling kita?Mungkin kita kurang rasa syukur.Muhasabah diri kembali,persoalkan diri sendiri kembali.Mungkin ada dosa dan noda kita sendiri sehingga kita rasa tidak selesa dengan seseorang.Tetapi andai Dc yang bersalah dalam hal ini,maafkanlah Dc berikanlah Dc waktu untuk memuhasabah diri kembali,mengapa perlu dihukum tanpa sebab-sebab yang tidak munasabah langsung.

Allah mungkin selama ini Dc tidak bersyukur dengan apa yang Engkau beri.Peluklah Dc Allah andai Dc jauh dariMu.Ingatkan Dc andai Dc lupa.Lihatlah Dc,lihatlah Dc dengan pandangan rahmatMu Allah.Tunjukkanlah Dc landasan yang benar andai Dc tersasar jauh.


Erghh mungkin perasaan Dc yang katakan dia tak suka Dc.Padahal dia memang bersikap sedemekian rupa.Oh Tuhan,maaf sekali lagi Dc berprasangka buruk!

Maaf andai selama ini,ada yang rasa kurang selesa dengan sikap Dc sendiri.Dc sedang belajar,silalah faham Dc.Terima kasih terima kasih terima kasih.

                           
                                                                          [Sengaja diblurkan pada bahagian muka]

Mood : Sedih

ps : Tak tahu kenapa macam lari apa yang ditulis dengan apa yang difikir.