Sunday, March 24, 2013

Bukan rupamu menjadi ukuran

Bismillahirahmaniraheem
Assalamualaikum warahamatullahi wabarakatuh.Selawat dan salam ke atas junjungan besar kita,Nabi Muhammad salallahualaihi wassalam.Setinggi-tinggi kesyukuran dipanjatkan ke hadrat Ilahi atas limpahan kurniaNya.Semoga kita tergolong dalam golongan mereka yang sedikit dan ummat Rasulullah saw yang mendapat syafaatnya di akhirat kelak.InshaAllah.

Dc sering terdengar dialog-dialog yang berbunyi begini "Aduh gemuknya aku ni,kenapalah aku dilahirkan segemuk ini?" atau "Hitamnya aku,orang lain semua putih" atau mungkin "Pendeknya aku,jika dibandingkan sahabat-sahabat yang lain,malunya aku".

Allah berfirman di dalam Al-quran :
"Maka yang mana satu di antara nikmat-nikmat Tuhan kamu, yang kamu hendak dustakan?" (Surah Arrahman ayat 63). 

Mahukah kita menjadi hamba-hamba yang mendustakan nikmat Tuhan yang diberikan kepada kita?Nauzubillah min zalik,kalau ditanya pada sesiapapun Dc percaya dan yakin rata-rata kita tidak mahu menjadi hambaNya yang tidak bersyukur.Tetapi,biasalah mudahnya berkata-kata sukarnya untuk melaksanakan.

Jangan sampai Allah tarik nikmatmu itu sahabatku.Dilahirkan gemuk?Pasti ada hikmah.Dilahirkan hitam dan huduh?Itu ujian.Dan semuanya ujian.Tidak kira susah atau senang.Allah sudah mencipta dirimu dengan sebaik-baik kejadian.Percayalah sahabatku.

Biar hitam diwajah asal jangan dihati,biar gemuk di fizikal asal sihat menanti,biar pendek fizikal jangan akal pendek.Tabahlah duhai hati,Allah hanya melihat hatimu.Bukan sekali-kali wajahmu atau tubuh badanmu.Malah dia yang menciptakan wajah mu,fizikalmu dan keseluruhannya!

So cool lah kawan.Peace yaw.Assalamualaikum.Ini hasil edit baru sebentar tadi. Heeee