Friday, October 12, 2012

Maafkan Andai Aku Bersalah

Bismillahirahmaniraheem

Assalamualaikum wbt buat sahabat tercinta,terima kasih atas kunjungan kalian ke teratak SKSH ini.Alhamdulillah sejak kebelakangan ini idea mencurah-curah untuk DC menafkahi teratak dengan pelbagai coretan.Buat sahabat yang dikasihi semoga kita semua sentiasa dipandang Allah dengan pandangan kasih sayangNya ! Aamiin. Opss jangan lupa untuk senantiasa berselawat ke atas junjungan Nabi Muhammad saw.

Maafkan andai aku bersalah salah satu yang sentiasa DC renungkan.Manusia,mudah melakukan kesilapan,suka DC ingatkan bahawa apabila seseorang itu bertudung labuh,berserban serta berjubah dan walau apa pun pakaiannya,dia tetap seorang manusia biasa yang akan dihitung di akhirat kelak!Ya,dia tetap akan membuat salah dan dosa.Manusia yang baik bukan mereka yang tak pernah buat silap,tetapi mereka yang tak pernah lupa untuk bertaubat dan insaf.

DC musykil pada seorang hamba Allah ini,DC tak pasti apa salah DC pada dia.Sekarang sudah hampir setahun dia tidak menghubungi DC,sedangkan dahulu dia seorang yang sentiasa bersama DC saat susah dan senang.Adakah ini balasan Allah kerana DC tidak pernah mensyukuri akan kehadiran dia dalam hidup DC ? Andai itu puncanya,ampunkan daku wahai Pemilik segala cinta.

Tetapi yang buat DC bertambah hairan apakah menjadi salah satu kesalahan sekiranya benar sekalipun DC yang bersalah tetapi dia bertindak untuk memberitahu apa kesalahan yang DC lakukan.Sedangkan sahabat yang baik adalah sahabat yang sentiasa mengingatkan dan menegur kita.

Jadi jika diantara kalian yang membaca entry ini,mungkin ada hati-hati yang DC sentuh tanpa DC sedari,maafkan DC.

Nasihat DC,jikalau seseorang membuat salah haruslah diberitahu jangan sampai orang itu bingung memikirkan apa salahnya.Sejujurnya sehingga sekarang DC masih bingung jika memikirkan hal yang satu ini.Tapi ini ujian dari Allah untuk DC,Allah lebih mengetahui.Terima kasih Allah !

Jika anda sekarang jua dalam keadaan yang sama seperti DC,ingatlah pesan DC tetaplah memberi bunga walau sekalipun dibaling dengan batu! insha-Allah pahala sabar itu menanti.

sekadar gambar hiasan ( shoot ketika bosan)

Jadilah seperti M&M yang cantik diluar jugak sedap didalam !