Monday, April 13, 2009

:.Seminggu Di Johor Bahru.:

Assalamualaikum ya akhi wa ukhti

4.04.2009;SABTU
Alhamdulillah seminggu yang lepas sekali lagi Ika berpeluang balik bersama kak ucu untuk berjumpa dengan abi dan ummi yang menetap di Larkin,Johor Bahru.Kami bertolak dari kira-kira pukul 3.00 petang waktu Malaysia(hehe).Sepanjang perjalanan kami di dalam bas mata sangat hyperactive!Tak boleh tidur.Kebetulan ada adik yang sangat peramah di kerusi hadapan kami.Layan jela dia.Kami selamat sampai ke Larkin kira-kira pukul 7.30 malam disambut oleh abi di perhentian bas berdekatan rumah kak ucu.Sampai di rumah pula Ika dan ucu disambut oleh ummi dengan wajahnya yang ceria menanti kepulangan anakandanya tecinta(IKMAL RUSYDA AHMAD PUAAD).

5.04.2009;AHAD
Kami ke kenduri kahwin di BENUT kalau Ika tak silap(hehe).Balik dari kenduri Ika telah berjanji dengan Abang Ngah(sepupu ika) untuk berjumpa bagu menyelesaikan tugas Ika di sana(cewah)!Tak ada apa pun.Bagi kain jer Abang Ika kirim dari KL.Abang Ngah datang sesat2 jugak la.hihi.

6.04.2009;ISNIN
Hari Isnin Abi dan Ummi mula bekerja.Pagi-pagi lagi Abi dan Ummi dah keluar.Hanya Ika,Akak,Kak Adriana dan Amir Faris di rumah.Kak Adriana adalah isteri kepada Abang Khairul(sepupu Akak).Amir Faris adalah cahaya mata pasangan bahagia itu.


7.04.2009;SELASA
Hurm hari ni pergi mana eh?lupa la.haha.Pergi Angsana rasanya.Nta.Betul-betul lupa la.Betul!Tak tipu.hihi.Ha!Dah ingat.Hari ni kami pergi ke ANGSANA.betul lah tadi.Akak nak sangat beli handphone.Tapi pelik,yang rancang nak beli handphone Akak jer.Tiba-tiba Abi dan Ummi pun tengok sama.Last2 semua beli handphone baru.Amboi berlawan-lawan.huhu.


8.04.2009;RABU
Hari ni pun rasanya tak kemana-mana.Cuma malam tu Ika ikut usrah yang naqibahnya Ummi.Usrah di surau IPTI tempat Abi mencari rezeki.Asif picture takde.hehehe.Pastu masa usrah sempat lagi bincang dengan Kak Amin esok nak gi jalan jalan.hihi.


9.04.2009;KHAMIS
Hari Khamis dalam pukul 2 petang Kak Amin,Kak Syaz,dan Kak Adibah menjemput kami menaiki kancil empunya Kak Amin.Sebelum pergi makan angin kak Ucu kena pergi sekolah dia nak ambil sijil SPM dia.Sempat Ika snap perkarangan sekolah Akak.

Setelah selesai segala urusan di sekolah Kak Amin bawak kami jalan-jalan jauh Ouh!huhu.Kami ke JUSCO BUKIT INDAH untuk menikmati BIG APPLE.hihi.Donat oh Donat.

10.04.2009;JUMAAT
Hari ni tak buat apa apa rasanya.Cuma duduk rumah je KOT!hehe.Pastu main-main dengan Amir.hihi


11.04.2009;SABTU
Sepatutnya rancang untuk balik hari ni.Tapi tak jadi sebab Abi ada meeting.Mungkin penat.heeeee~ kesian ABI.hehe.Petang tu Kak Amin datang lagi.Tiba-tiba Kak Amin dapat jadi cikgu mengajar memandu pulak.hihi.Malam tu Ika dapat baju sama dengan Akak.Ummi dan Abi yang belikan.Syukran Jazilan!(picture akan diupload kemudian).


12.04.2009;AHAD
Hari ni pagi-pagi dah siap-siap untuk bertolak ke Kuala Lumpur.Nak balik rumah la.hihi.Kami sempat singgah ke rumah adik Abi(Pak Andak) di Muar,JOHOR.Ramainya anak-anak dia.Cute lak tu!huhu.Kami meneruskan perjalanan dan berehat di SEREMBAN.

Seusainya menjamu selera kami meneruskan perjalanan.Alhamdulillah kami selamat sampai ke teratak Ika kira-kira pukul 2 petang.Kami makan lagi.huhu.Banyak betul makan!Seusainya makan dan solat.Abi Umi dan Akak meninggalkan teratak Ika.



ITU SAHAJA CERITA IKA SEPANJANG BERSAMA DENGAN ABI UMMI DAN AKAK =)
Semoga Ukhuwwah Fillah ini Berkekalan dan diredhaiNya.InsyaAllah.

No comments:

Post a Comment