Tuesday, July 23, 2013

Sayang Kawan

Hidup ini,

Kita perlu kawan,tak boleh bersendirian,
Sedang Rasulullah saw itu sendiri punya kawan,

Tapi,
Kawan-kawan kita punya 1001 ragam,
Ada yang suka makan,ada yang suka membebel,ada yang manja dan lain-lain,
Ada pula yang hobinya sama seperti kita,

Bak kata orang,
Kamcing gila!Sebab perangai serupa!

Tapi ada juga yang,
Perangainya berbeza,boleh juga kamcing,
Ya,kerna perbezaan itu yang saling melengkapi antara satu sama lain.

Aku pandai berjenaka,kau pandai matematik,
Bila kau menangis,aku buat lawak,
Kemudian dengan perlahan engkau tersenyum,
Bila aku tak pandai kira-kira,
Kau beri aku kalkulator. (ceshh!)

Kan itu dah saling melengkapi?
Benar,sahabat itu seronok!
Benar,tidak sempurna iman seseorang daripada kamu selagimana dia (belum) mencintai saudaranya( sesama Muslim) sebagaimana dia mencintai dirinya sendiri,

Namun,mana mungkin sayang itu melebihi Tuhannya!
Sedang Tuhan yang menciptakan kita?

Kawan,
Berpadalah dalam menyayangi.
Aku mohon. 




IkaDekchik
Cheras -Selangor.

No comments:

Post a Comment