Saturday, May 18, 2013

Cukup Allah bagiku


Arghh aku dah tak sanggup hadapi semua ini.Benarlah kataMu ya Allah.Setiap kata-kata kita akan diuji.

Ku kira sudah beberapa kali aku menyampaikan pesanan tentang itu,tetapi sekarang aku laluinya,aku hadapinya!

Hati lesu,nafas terasa tersekat,kaki terasa berat untuk melangkah.Namun ku sedar,Engkau merinduiku.UjianMu cuma cubitan kasih sayang dariMu.Kiranya aku hilang arah peluklah aku Allah.Jangan Kau lepaskan aku walau sesaat.

Walau ujian dan dugaan semakin besar,cintaku hanya padaMu,kasihku takkan pernah sirna terhadapMu.Engkau lebih mengerti hatiku.Setiaku belas kasihMu.Ku akui kebesaranMu ya Allah.

Cukup Allah bagiku.Lalu aku teringat akan surat cintaMu,

"Apakah manusia mengira bahawa mereka akan dibiarkan mengatakan: Kami telah beriman, sedang mereka belum diuji?" [Al-Ankabut:2-3]

Aku lemah tak berdaya,mutiara jernih jatuh ke pipi tetapi aku masih mampu tersenyum melihat setiap bait kata-kataMu,tiada satupun yang Engkau dustakan.Benarlah,janji Allah itu pasti.Mengapa masih meragukannya?

IkaDekchik
Cheras,

No comments:

Post a Comment