Saturday, May 9, 2009

:.Minggu Palestine.:



Bismillahirahmaniraheem
Assalamualaikum wbt

Alhamdulillah,syukur dipanjatkan ke hadrat Ilahi kerana memberi peluang untuk Ika menjaga booth PACE Jamaah Islah Malaysia(JIM) sempena minggu palestine yang berlangsung selama 4 hari iaitu dari 5-8/Mei/2009(selasa - jummat) bertempat di Medan Mara.
Antara yang turut hadir bagi menjaga booth ialah Pak Zam,Pak Man,Pak Zai,Ummi Nik,Ummi Zai,Kak Isma,Kak Nina,Kak Mia,Bazilah,Kak Yatt,Abg Luqman,Abg Asrul,Abg Zamree,Abg Aiman dan Ika sendiri.Yela dari Ika duduk jer di rumah tak buat apa.Baik jaga booth.Ika kan minat meniaga.So,harus pratikkan.Hihi.
Dan selama 4 hari Ika disana pelbagai ilmu yang Ika peroleh.Dapat memahami isu palestine dengan lebih mendalam dari sebelum ini yang hanya memahami bahawa Israel kejam!Mahu menindaskan ummat islam.Dari tahun 1946 hingga kini ummat islam di Palestine tidak pernah hidup aman.Isu palestine ini sudah lama.Kanak-kanak disana tidak seperti kanak-kanak di sini yang hanya mampu menangis apabila ibu bapa tidak menuruti apa yang mereka mahu.Tetapi kanak-kanak disana?Sudah berjihad menegakkan islam.Sudah tidak ada perasaan gentar terhadap kekejaman Israel laknatullah!

Tiba-tiba teringat akan dialog dengan pejuang gaza di tv3,memang sangat menyentuh hati,bila disoal wartawan,Dia membalas (should be in arabic) "Tidak Tidak,saya tidak takut terhadap serangan Israel,cukuplah Allah yang menjadi pelindung" Subhanallah...Dalam umur semuda 10 tahun dia sudah meyakini keesaan dan kekuatan Allah,Dimana pula kedudukan kita?Fikirkanlah sejenak....




Perhatikan peta diatas,yang berwarna hijau dahulunya adalah milik ummat islam.Tetapi sekarang?Israel rampas dengan sesuka hati isytiharkan itu adalah milik mereka.Mana entah pergi perasaan malu mereka.Israel tak malu !!Israel Laknatullah !!Dah lah penakut !!Sasaran Israel ini pula adalah kanak-kanak dan wanita.Kenapa kanak-kanak dan wanita?Kerana mereka takut kanak-kanak itu membesar dan akan menjadi pemimpin yang akan melawan israel kembali.Dan kenapa pula wanita?Kerana mereka takut wanita akan melahirkan lagi ramai anak-anak.Busuk kan hati israel ni?Tidak berperikemanusiaan langsung!Kanak-kanak di Malaysia asyik leka dengan game counter strike.Hanya mengenali melalui game tetapi kanak-kanak di Palestine sudah mengenali counter strike yang sebenar !!!

Jadi apakah bantuan kita terhadap umat islam di Palestine?!!Adakah kita hanya mampu lihat dan menangis sahaja?!Sudah!Lupakan!Menangis tetapi tiada langsung sumbangkan wang,sedih tetapi tiada langsung doa yang kita kirimkan!!Sekarang bukan masa untuk menangis!Maafkan kami ummat islam di Palestine.Hanya ini yang kami mampu lakukan dan sentiasa mengirimkan doa agar kalian diberi kekuatan dan ketabahan yang jitu!

video

Diatas Ika sediakan video untuk tontonan umum.keh3!Disebabkan gambar terlalu banyak jadi setelah bersusah payah memikirkan hal yang satu ini.Ika buat satu video khas untuk akak2,pakcik2,makcik2,abg2 yang berada di Medan Mara selama 4 hari.Berseronok dan bergembiralah!haha.Asif erk cam budak-budak lak jadi secara tiba-tiba.

Jazakumullah khairan katheera atas tenaga yang disumbangkan kepada sesiapa sahaja yang berkenaan.Semoga ianya dinilai disisi Allah diakhirat kelak.InsyaAllah ~

3 comments:

  1. mantapppppp!!!!
    nak jugak takbir kat sni, ALLAHU AKBAR!~
    -k.fm-

    ReplyDelete
  2. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  3. Salam..

    2 thumbs up 4 u!! ^_^

    mabruk 'alaikum..

    AL-AQSA, PERJUANGAN YANG TAK BERMUSIM!!Moga kita tergolong dlm golongan yg mempertahankannya..

    Ameen..

    ReplyDelete