Sunday, March 10, 2013

Tak ku duga

Assalamualaikum wbt

Tak ku duga!Tak ku jangka!Akan apa yang aku lihat sekarang.Sebelum ini acapkali aku terasa tetapi aku diamkan diri agar insan sekeliling gembira walau dalam hatiku sayu.Cuma senyuman yang ingin aku lihat dari insan yang amat aku sayangi.Aku biarkan hati aku tercalar,dihiris sebagaimanapun.Aku berdiam.Namun takdir Allah!Atas kekuasaaNya yang tiada bandingan lagi.Entah kenapa Allah seolah-olah ingin tunjuk kepadaku.

Oh baru aku sedar,sedang engkau berkawan denganku engkau juga sedang mengaibkan aku.Terima kasih.Biarlah aku pendam agar ikatan silaturrahim ini terjaga walau hatiku pedih.Pedih yang teramat sangat!Terlalu banyak yang Allah tunjuk kepadaku lepas satu-satu.Namun aku sedar,jika aku buat benda yang sama sepertimana dia buat aku sekarang.Apa bezanya antara aku dan dia?Aku tak mahu dikatakan "
paku dulang paku serpih,kata orang dia yang lebih".Tak mengapalah,biar Allah sahaja yang menjaga sekeping hati ini,sekeping hati yang luka.Mungkin hati aku sukar untuk terluka tetapi sekali ia terluka bukan mudah untuk cari penawarnya.Biarlah aku mengalah.

Doaku padamu agar engkau sedar akan setiap tindak-tandukmu. 

aku mahukan seperti ini

Dan bukan yang menolakku dari atas gelongsor hingga ke bawah!