Sunday, February 3, 2013

Kau tidak seperti dulu

Engkau adalah permata hatiku
Walau engkau diuji
Senyuman tetap terukir di bibirmu
Disaat aku tersungkur jatuh
Engkau menghulurkan tangan lalu memelukku erat
Engkau yang selalu memotivasikan diri ini
Saat diri ini leka dan lalai dengan duniawi
Engkau menegur aku
Dikala aku lupa untuk menyampaikan sesuatu yang aku tahu
Kini dirimu diuji
Segala apa yang engkau lakukan dahulu padaku
Aku pula lakukan padamu
Aku pasakkan azam dan cita-cita kepadamu
Aku memapah engkau disaat engkau cuba berdiri
Aku perdengarkan engkau ayat-ayat suci dariNya
Terkadang engkau seolah tidak seperti dahulu
Engkau mengamuk tak tentu pasal
Sikap sabar terkadang hilang dari engkau
Mengapa?aku sendiri tidak pasti
Namun satu yang aku pasti
Allah itu Maha Penyayang
Dia tidak akan sesekali menguji engkau dan aku tanpa asbab tertentu
Sejujurnya aku amat merindui kata-kata hikmah dari engkau
Kata-katamu sehingga kini aku pegang dan aku sampaikan pada yang lain
Engkaulah ayah yang baik budinya
Bersabarlah kerana Allah menyayangimu
Allah menguji sejauh mana sayang dan taat aku terhadap dirimu
Dan Allah juga sedang menguji sejauh mana keimananmu
Allah sentiasa beri yang terbaik buat hambaNya
Yakinlah duhai ayahku
Walau aku tahu,engkau tidak mungkin bisa membaca apa yang aku coretkan disini
Namun aku tahu engkau mampu membaca isi hatiku
Terima kasih abah
*Doakan abah Dc ya kawan-kawan :-)