Thursday, February 7, 2013

Jagakan dia untukku

Assalamualaikum wbt,walau dalam hati yang gelisah namum Dc tabahkan hati untuk menulis.
Semalam kira-kira pukul 1.00 pagi Dc terima panggilan dari mama mengatakan abah tidak sedarkan diri dan buih keluar dari mulut abah.
Satu sahaja yang mampu Dc katakan dalam hati,"Allah ampunkan dosaku jika aku gagal jadi anak solehah".Kerana ketika itu Dc di perantauan.
Dc tahu jika Dc anak yang solehah,pasti Allah beri yang terbaik buat Dc.Pasti Allah memberi ruang kepada Dc untuk menatap wajah abah buat kali terakhir,tentu Dc dapat membisik ke telinganya kalimah-kalimah Allah.
Allah Dc masih perlukan abah,jangan Engkau ambil Ya Allah tetapi aku tidak mahu menjadi seorang hamba yang tidak menerima qada dan qadar yang ditetapkan olehMu.
Alhamdulillah,sekali lagi Dc membuat panggilan,mama berkata tenang,"Alhamdulillah abah dah ok,ika jangan risau sangat".MashaAllah betapa tenangnya mama menghadapi ujian-ujianMu.Moga jadi isteri solehah mama!
Allah saat ini,hatiku berdegup kencang.Sesungguhnya aku tidak mahu apa yang selama ini tidak ku ingini terjadi.Hakikatnya aku tidak mampu untuk menolak takdirMu.Allah jagakan dia untukku.
*Terus tembakkan doa untuk abah Dc ya kawan-kawan.
Gambar ketika abah sakit terlantar di hospital selama 3 bulan.