Tuesday, August 24, 2010

Warkah Buat Mama & Abah

9 bulan 10 hari engkau tempuh dengan sabar dan tabah mengusung ku kesana dan kemari.Engkau tidak pernah mengeluh walaupun terasa berat untuk berjalan.Tanggal 24.8.1991 engkau diambang maut demi melahirkan seorang cahaya mata iaitu aku.Engkau berkorban segalanya untukku.Engkau sanggup terkorban kerana aku.Subhanallah besarnya pengorbananmu wahai mama.Dan engkau dan suamimu meletakkan namaku SITI ZALIKHA ABDUL RAHMAN.
Sekarang anakmu ini telah meningkat dewasa,meniti hari-hari yang penuh ranjau dan onak duri yang manusia ciptakan sendiri.Tetapi berkat doa dan ilmu yang engkau dan suamimu bekalkan untukku akan ku genggam hingga akhir hayat hidupku.
Aku tidak mahu wang ringgit,aku tidak mahu kereta mewah,cukuplah kasih sayang seorang mama dan abah yang berpanjangan dan tidak pernah putus hingga ke JannahNya kerana aku ingin sekali berdampingan dengan kalian di syurga Allah.Tidak tahu apa yang harus aku lakukan jika tanpa kehadiran kalian dalam hidupku.Tanpa bimbingan kalian siapalah aku.Tanpa kalian siapalah SITI ZALIKHA ABDUL RAHMAN.
Hanya satu yang aku mahu kalian tahu,aku bangga menjadi anak kalian.Aku bangga mempunyai mama seperti Hassiah Hassan dan aku gembira mempunyai abah yang sangat tabah seperti Abdul Rahman Abdul Hamid.
TERIMA KASIH UNTUK SEGALANYA MAMA & ABAH.
SELAMAT HARI LAHIR IKA (ucap kat diri sendiri.wakaka)